KPMG’s global report: Aligning behind your customer agenda

KPMG’s global report “Aligning behind your customer agenda”

KPMG present its recently launched global report “Aligning behind your customer agenda” that looks at the fundamental capabilities essentialfor non-life personal lines insurers.

For insurers, understanding and meeting the needs of the customer agendais critical to success and future growth. The key to customer-centricity liesin the ability to design and deliver compelling, seamless customer experiences.This requires alignment within the entire organization — across the front,middle and back office. We call this the KPMG Connected Enterprise.

KPMG Connected Enterprise helps insurance companies to see and servetheir customers as people with a wide variety of insurance needs andpreferences, and not just as policyholders according to how their businessunits define them — as, for example, homeowners, vehicle owners, businessowners, or insured lives.

A new report highlights how the non-life personal lines insuranceindustry as a whole is lagging behind other industries significantly inapplying and extracting the value from being a connected enterprise. What’smore, although non-life personal lines insurers placed a higher priority oncreating an interconnected and aligned organization, more than three-quartersof respondents say such efforts haven’t generated the returns they need.

The report provides some practical insights on the fundamentalcapabilities essential for non-life personal lines insurers to become acustomer-centric, agile and digitally transformed connected enterprise.

To download the report please follow thelink https://home.kpmg.com/kz/en/home/insights/2018/09/aligning-behind-your-customer-agenda.html.

Глобальный отчет KPMG «Aligning behind your customer agenda»

Представляем вашему вниманию новый глобальный отчет KPMG «Aligning behind your customer agenda»,посвященный деятельности страховых компаний, занимающихся индивидуальными видами страхования, не связанными со страхованием жизни.

Чтобы добиться успеха и обеспечить дальнейший рост, страховым компаниям крайне важно понимать и удовлетворять потребности своих клиентов. Ключевым аспектом ориентированности на клиента является способность разрабатывать и оказывать эффективные и тщательно продуманные услуги. Для этого необходимо согласовывать действия организации в целом – фронт-, мидл- и бэк-офиса. Эта концепция получила название Connected Enterprise («единое предприятие»).  

Результаты исследования KPMG показывают, что сектор индивидуальных видов страхования, не связанных со страхованием жизни, существенно отстает от других секторов с точки зрения применения и получения преимуществ от концепции«единого предприятия». Кроме того, несмотря на то, что страховые компании,занимающиеся индивидуальными видами страхования, не связанными со страхованием жизни, считают создание взаимосвязанной и согласованной системы в организации приоритетом,более 75% респондентов утверждают, что принимаемые в данной области меры не принесли необходимых результатов.

Отчет KPMG содержит практические рекомендации относительно основных организационных возможностей, необходимых страховой компании, занимающейся индивидуальными видами страхования, не связанными со страхованием жизни, чтобы стать «единым предприятием», которое ориентировано на клиентов, занимает активную позицию и прошло цифровую трансформацию.

Скачать исследование на английском языке вы можете по ссылке https://home.kpmg.com/kz/ru/home/insights/2018/09/aligning-behind-your-customer-agenda.html

Back to Member News